FOTBALLFAKTA | |
---|---|
Ridabu - Ingeberg 8-3 (4-0) | |
HAMAR: Regionkamp 7-er Black River Park - 6. august 2004 10 tilskuere | |
MÅL | |
Ridabu: Arnesen (4), Johansen (2), Sundt og Gjerlaug. | |
Ingeberg: Mikalsen (2) og Egeberg. | |
DOMMER | |
Simen Fossum Egeberg. | |
GULE KORT | |
Mellum. | |
LAGENE | |
Ridabu: Erken, Sundt, Frogner, Mellum, Monsen, D. Arnesen, Gjerlaug, Johansen. | |
Ingeberg: T. Søby, Grønsveen, Fladsrud, Mykleset, Nes, Mikalsen, Egeberg, Eide | |
*** TRE STJERNER *** | |
Mellum (Ridabu) Fladsrud (Ingeberg) | |
** TO STJERNER ** | |
Arnesen (Ridabu) Egeberg (Ingeberg) | |
* EN STJERNE * | |
Erken (Ridabu) Mykleset (Ingeberg) | |
Av Ole Johnny Sundt
To raske Ingeberg mål i starten av 2.omgang reduserte Ridabus firemålsledelse til kun to. Men da Ingeberg virkelig begynte å få troa på å ta igjen Ridabu, ordnet David Arnesen to raske mål og knekte det som var igjen av håp i Ingeberg-leieren.
Strålende start
Førsteomgangen var preget av fullstendig blå dominans. Bakerst hadde forsvarstreeren til Ridabu nesten full kontroll. De gangene forsvaret sviktet var Edvard Erken på plass. Hans Magnus Gjerlaug løp i stykker Ingebergs midtbane, mens David Arnesen briljerte med masse tekniske detaljer. På topp gjorde tanksenter Jon Arne Johansen jobben, og Ingeberg var heldige som slapp unna med kun fire baklengs til pause.
Nytt lag på banen
Men pausen gjorde godt for Ingeberg. Med en helt annen tæl og holdning tok de røde totalt over etter hvilen. Anført av en sprudlende Lars Mikalsen og en god øyvind Fladsrud viste Ingeberg at det bor mye i laget offensivt. Overgangene satt gang på gang, og Ridabu skal takke en meget god Henrik Mellum og Edvard Erken at det ikke ble mer en to baklengs de første 15 minuttene av 2.omgang. Så startet nevnte Arnesen sin egen lille lekestue med Ingeberg…
Viktig seier
Da dommer Egeberg blåste for full tid hadde Ridabu scoret åtte, mot Ingebergs tre. Dermed kunne Ridabu-spillerne slippe jubelen løs. «Dette var en viktig seier. Det hadde vært forferdelig å tape mot Ingeberg. Nå er vi regionsmestere, og det føles helt sinnsykt», kommenterte en sliten, men glad Henrik Mellum rett etter kampen. «Ingeberg var skadeskutt og startet uten Søby-gutta. Med dem på banen kunne vi fått det vanskeligere, men vi kan ikke gjøre noe annet enn å slå det laget de stiller med», avsluttet Mellum før han ruslet i dusjen.
Fem av seks
Spillerne på begge lag samlet seg for bankett i det fri en time etter kampen. Der offentliggjorde juryformann Martin Holt Juliussen vinnerne av de forskjellige prisene juryen hadde satt opp. Ridabu gjorde storeslem da de plukket med seg fem av seks priser. Henrik Mellum stakk av med tittelen "årets forsvarer" og "årets spiller". Edvard Erken ble kåret til årets keeper, mens David Arnesen og Jon Arne Johansen stakk av gårde med henholdsvis "årets midtbanespiller" og "årets spiss". Ingebergs Lars Mikalsen mottok prisen for dagens mål.
Best på fest
Banketten ble en rød bankett. Ingeberg viste at mange av spillerne presterer langt over gjennomsnittet på fest, og at selv om man taper kampen, er det ingen grunn til ikke å vinne festen. Med Kristian Mykleset sin fantastiske Ingeberg-sang, og de andres vannvittige høye inntak av alkohol, virket det ikke som at Ingeberg nettopp hadde tapt 8-3 mot erkefienden Ridabu. «Ridabu var latterlige på banen og de var latterlige utenfor banen. Maken til møkkagjeng skal du lete lenge etter. Vi burde ha vunnet. Jeg var den beste. Møkka jury», snerret Ingebergs midtbanespiller Lars Mikalsen, og fikk medhold av lagkamerat Even Fossum: «Enig med Mikalsen i alt bortsett fra at jeg helt klart var den beste».
Kommentarer (32)
Vi må ikke glemme O. Sundts fantastiske scoring på min dødball. Aldri har vel en innøvd dødball fungert bedre. Ingeberg har vel enda ikke kommet over sjokket.....? Forøvrig er jeg skuffa over at jeg ikke fikk leke meg med Olastuen og M. Søby. Ser fram mot mer motstand neste år, vi trengte ikke akkurat gi alt....
Skrevet av årets spiss den 09.08.04 14:42 | #17Jepp, vi har jo trent en del på det dødball-trekket :D
Skrevet av Ole J. den 09.08.04 19:22 | #18Synes det er dårlig at jeg ikke engang blir nevnt som en viktig spiller i 2. omgang for Ingeberg! Få opp øya a!!! Det var ikke bare Lars og øyvind som trilla kule, var det vel?
Skrevet av even den 09.08.04 20:39 | #19Greit greit.. Nå så jeg mine to stjerner :-)
Skrevet av even den 09.08.04 20:41 | #20Like god som Erken!! Får jeg kontrakt nå, Ståle?
Skrevet av mykle den 09.08.04 22:26 | #21I følge mine synspunkter var De ikke den dominerende kraft og ballfordeler De selv insinuerer at De var. Ta tak i Deres moral på banen og det defansive arbeidet så skal De se De snart får kamper på benken for Farts B-Lag...
Skrevet av Scheie den 09.08.04 22:36 | #22Du skulle i det minste fått tre stjerner i kampen om å være den mest kjepphøye spelleren. Detta kan jeg alt om.
Skrevet av Hoff den 09.08.04 22:59 | #23Her må TG "få opp aua!!!"!
Skrevet av Hoff den 09.08.04 23:01 | #24Våkn opp a, gamle skral! Tipper du ikke så mye av mætsjen! Se stjernene!
Skrevet av even den 10.08.04 00:18 | #25Forresten sier jeg ikke at jeg var: best. Men jeg mener min innsats var nevneverdig - på lik linje som Mikalsen og Fladsrud, noe som også mine to stjerner og jurymedlem Søby's kommentar på gallaen indikerer. Jeg siterer: "Det sto mellom deg og David når det gjaldt midtbaneprisen Even"
I say no more.
Skrevet av even den 10.08.04 00:23 | #26Det som er viktig å påpeke at børsen gjelder for de 3 beste på hvert lag. Det er ikke slik at Henrik og Fladsrud var gjevngode, men at Henrik var Ridabu sin beste, og Fladsrud var Ingeberg sin beste. For eksempel synes jeg øyvind var bedre enn Even. Even fikk to stjerner fordi han var Ingebergs nest beste.
Skrevet av Ole J, den 10.08.04 00:24 | #27Vel, nå er ikke jeg og Truls enig om alle detaljene i Erken's kontrakt, så det er jo ikke sikkert det blir HamKam da.
Skrevet av Ole J. den 10.08.04 01:06 | #28Møte med Nils Skutle til uka, de har mer å tilby, men på det stadiet Edvard nå er i sin karriere, er vi nødt til å tenke lengre enn kun det økonomiske spørsmålet.
Dermed både håper og tror jeg at Truls og jeg kommer til enighet i løpet av høsten.
Det undertegnede finner mest interessant med disse debattene er hvorledes det stadfester hvor lite fotballfalglig kyndighet debattantene innehar. Vi som kan litt om fotball er selvsagt mest imponert over den sterke innsatsen til Ridabus targetman, J.A. Johansen. Egenhendig bandt han opp hele forsvaret til Ingeberg i store deler av kampen med sin iherdige defensive jobbing, videre var han alltid ledig som oppspillspunkt for Ridabus bakre menn, slik at de kunne flytte laget etter og skape overtallssituasjoner.
Skrevet av Drillo den 10.08.04 08:40 | #29Mange av spillerne på de to lagene har litt for mye tro på egne ferdigheter og klarer ikke å se på seg selv på en objektiv måte. Mange mener de er bedre enn de er.
Drillo, jeg er enig i at Jon Arne Johansen gjorde en god jobb, noe han også fikk pris for under banketten han droppet. Hadde han vært tilstede der kunne han også vært med å diskutere kampen, å fått gehør for sine meninger. Men han dukket som sagt ikke opp...
Men han var uansett ikke bedre enn de tre som fikk poeng på Ridabus lag, dette tror jeg nok Johansen også vet selv.
En ting til Drillo. Det er ikke mange som er oppe som er så tidlig oppe som deg på morgenen i sommerferien. De som er det har noe annet å gjøre enn å legge inn innlegg på denne siden...
Skrevet av Ole J. den 10.08.04 23:09 | #30Jeg vet kun om en som legger inn innlegg på den tiden av døgnet :)
Jeg understreker igjen at jeg snakker om oss som har en viss fotballfaglig innsikt...
Skrevet av Drillo den 11.08.04 07:49 | #31Og jeg understreker igjen at andre har litt for stor tro på sine egne ferdigheter. Men Johansen var god, fikk pris og ble hyllet. Hva er det egentlig du klager på??
Mener du han fortjente stjernene mer enn Henrik (banens desidert beste spiller), David (4 mål og god på midten) og Edvard (hadde 6-7 kjemperedninger, samt mange andre gode redninger)? Hvem av disse burde Johansen fått stjerne før Drillo?
PS! Synes du lufter Bikkja tidligere og tidligere om morgenen Drillo...
Skrevet av Ole J. den 11.08.04 14:25 | #32Jeg er alltid opp om morgenen. I motsetning til visse andre.....
Drillo legger seg ikke oppi stjernesettingen, det er som kjent bare et tabloid påfunn, og i grunnen lite interessant. Jeg er opptatt av hvordan lag fungerer sammen, og ting er ikke alltid slik de virker for en vanlig tribunesliter...
Skrevet av Drillo den 11.08.04 14:38 | #33Ja, det er klart Ole. Jeg mener også øyvind var bedre enn meg.
Skrevet av even den 12.08.04 00:58 | #34Er dette forno? Nå er jeg meget nysgjerrig på hvordan jeg kunne unngå å få en jævle stjerne engang av dette frodømrade TG-panelet. Ingen priser å snakke om, greit nok, men for faen a gitt! skjerpings, detta tollererer je ikke. På tide å få et konkurrerende tidsskrift på banen.
Skrevet av Mikko Magic den 12.08.04 16:16 | #35Og Ole, ditt pruppluftende kjønnshår, ikke kom her med detta "noen trur dom er bære en dom er dritet" kjipt å høre for dom som faktisk bare trur dom har snøring vettu!
Jepp, din innsats ble lagt merke til Even, noe du fikk kreditt for :D
(Les også kommentaren jeg har lagt til på Mikko sitt innlegg.)
Skrevet av Ole J. den 13.08.04 19:42 | #36I forbindelse med denne kampen har dine kommentarer og meldinger vært på nivå med det du presterte på banen. Du scoret to mål (hvorav et ble kåret til kampens mål), og var sprudlene offensivt de første 15 av 2.omg. Dette mener jeg ikke holder til å få tildelt noen stjerner.
Det er mulig at jeg har tatt feil, og at noen av stjernene ble feilsatt, jeg har dog ikke hørt noen negative reaksjoner på min stjernegivning bortsett fra at:
1.) Drillo aka Jon Arne Johansen hevder han burde hatt stjerne.
2.) Mikko Magic aka Lars Mikalsen som mener han burde fått stjerne.
Hadde derimot klagene kommet fra andre hold, at for eksempel to-tre forskjellige som var tilstede på denne kampen kommentert at de var uenig i stjernegivningen, og begrunnet hvorfor de er det, hadde jeg tatt kritikken til etterfølgelse.
Jeg mener det rett og slett er helt latterlig å skrive innlegg der man selv fremhever seg selv som en god spiller, og at man mener man fortjener stjerne.
Derimot er respekten høyere for de som fikk stjerne uten at de verken har vært kjepphøye eller selvhevdene i perioden etter kampen. Denne holdningen er deilig å se at finnes.
6 spillere fikk stjerner, av disse var det 5 som ikke sa et eneste ord om egen innsats på grillfesten etterpå. Even sa veldig mye om egen innsats, men noe av dette var han også berettiget til å si etter at han gjorde en brukbar kamp for Ingeberg. En spiller som Henrik Mellum, som har blitt kåret til kampens beste spiller i samtlige kamper sa ikke et ord om egen innsats, men mente derimot at all ros var unødvendig ettersom han selv ikke mente han var noe god.
Denne holdningen er deilig. Henrik var enesående og best. Dette var de aller fleste enige om. Det er litt mer klasse over spillere som mener de er mindre gode enn de er å får masse ros av andre, enn spillere som i sitt eget hode er best, men får lite ros av andre, og er sint for det.
Du bør holde deg for god for slike innlegg Lars, presterer du bra i neste kamp, skal jeg være den første til å gi deg ros.
Vennlig hilsen
Skrevet av Ole J. den 13.08.04 20:11 | #37Ole Johnny Sundt - fotballskribent og synser
O. Sundt skal ha en ting, har har selvinnsikt! Med signaturen "synser" traff han midt i blinken...
Skrevet av Drillo den 15.08.04 14:41 | #38Du klarte ikke svare bedre enn som så Drillo. Svakt. Men men...
I motsettning til mange andre er jeg kun en "synser", ikke selvutnevnt ekspert.
Skrevet av Ole J. den 15.08.04 19:26 | #39Jeg syns det var et ganske så godt svar jeg, og er man ekspert kan man jo like gjerne være ærlig nok til å stå for det.
Skrevet av Drillo den 16.08.04 07:51 | #40Vel, alle vet jo at en ydmyk vinner faller mer i smak hos tapere enn en som hoverer. Jeg for min del er ikke interessert i å være ydmyk og likeglad. Jeg sier det bare som det er og det må du finne deg i. Slutt å slek folk i rævva fordi dem holder kjeft. At noen sier i fra når dem er uenige må du bare finne deg i. denne diskusjonen fortsetter vi gjerne..
Skrevet av The Magican den 16.08.04 17:26 | #41Mikk, the man
Jeg ser mikko nevner ord som tapere, må jeg få minne om hvem som faktisk tapte kampen? og ser han er missfornøyd med stjernene. Men etter å selv spilt mot spillere som mikko så ser jeg ingen grunn i at han skulle hatt stjerne. Han var hvertfall ikke den vanskligste å spille mot utpå der til tross for 2 fine mål. Og spillere som Egeberg og Fladsrud hadde mer og by på enn bare og drible seg bort og miste ballen, mens mykleseth gjorde jobben han var satt til til tross for en dårlig makker, så på dette punktet støtter jeg O.J. Sundt og er helt enig med stjernegivingen på begge lag.
Mvh
Skrevet av Erkovic den 16.08.04 22:26 | #42Erkovic
Okei, lurt at du melder deg på her da Edvard. Faen så snøring du har æzz. Uten at jeg skal prøve å overbevise noen om at jeg var kampens store stjerne mener jeg helt enkelt at n stjerne hadde vært fortjent. At øyvind og soma var hakket vassere i følge deg og andre får så være. Jeg har da litt å vise til,som f.eks to mål og en assist av tre Iberg- goaller, og at du er uenig endrer ikke det noe videre. Hvor tar du forresten dette med å drible seg bort og miste ballen fra? kan ikke huske å ha dribla så lite i en match noen gang, det være seg løkke eller obligatorisk. Trur du skal holde deg til å pukke både baller og ræv fremover. Da du ikke ser stort mer en din siste skanses bakdel er det klart at du blir pokka nødt til å stjele Ole sine meninger. Pisssssss
Skrevet av Steill Magic den 18.08.04 15:22 | #43Nå får denna helvetes Mikko Magic ta å roe kukken litt her! MAKAN!
2 mål og 1 målgivende!!!! Gratulerer me da'n!
Skrevet av Ståpikken den 18.08.04 16:13 | #44Erken må da få mene hva han vil Mikko. Men jeg skal gi deg en sjanse. Det var 15 spillere i aksjon, og 10 publikumere, tilsammen 25 stk som så kampen. Skaffer du meg 15 underskrifter på et eget ark innen 1.september på at du fortjener 1 stjerne før Kristian Mykleset, så skal jeg gjøre om, og du får stjerne.
15 underskrifter er vel ikke noe problem, siden det er såpass klart at jeg tok feil, og du har rett.
15 underskrifter av de 25 som var tilstede innen 1.september.
Skrevet av Ole J. den 18.08.04 19:00 | #45ehem, først og fremst kan jeg ikke huske å ha observert noen erigerte peniser på hjellum hverken før, under eller etter match, hvilket betyr at du enten ikke var tilstede under matchen eller rett og slett heter noe annet enn du utgir deg for. Så ro deg ned sjøl føru mister potensen din tass
Skrevet av mikk den 19.08.04 17:05 | #46ehem, ok tjukken. ska vi se... Jeg kan ikke huske å ha observert noen erigerte peniser før under eller etter matchen på hjellum for to uker siden. Hvilket betyr at du enten ikke var tilstede eller at du rett og slett heter noe annet enn du utgir deg for. Så få detta på det rene først så skal vi sjå da vettu. Pass på potensen...
Skrevet av mikk den 19.08.04 17:10 | #47Ja, det er jo en lovfestet rett alle gode innbyggere av Norge har det å få mene det man vil. Bare antyder at han kanskje kan ha plukket opp litt her og der uten at det er no galt i det EGENTLIG.
Men tilbake til det vi drev med. underskriftskampanje for å få tak i stjerne(r). Nei, ta deg et tak a. Det er Ridabu-slumcity opplegg. Jeg for min del er ikke interessert i den slags. At jeg ikke tolererer TG-juryens (din) poengivning for være min sak. Problemet er bare at jeg blir litt handicapet i forhold til den prestisjetunge "Player of the decade" - prisen som blir utdelt i løpet av 2014- sesongen. Jeg får bite tenna sammen og innse at verden ikke er rettferdig på alle punkter, men jeg skal sørge for å være på hugget igjen neste år og dra et par magiske moves som får deg til å ønske deg en omgang lommetennis heller enn en rundtur til inni sekstenmeteren deres! Skal se testikla mine får seg en skikkelig skrubb av barten hass shægg.
Skrevet av mikk den 19.08.04 17:21 | #48Never to be defeated- Magic